DINA SUPERKRAFTER

Eleverna får svara på påståenden som kommer upp gällande agerande. Utifrån sina svar, får eleverna reda på vilken av de olika superkrafterna som är dennes främsta egenskap.
Syfte med övningen: Förstå sina styrkor och hur man vill agera i olika situationer.

VAD BEHÖVS FÖR DENNA ÖVNING

  • Förberedelsetid 5 minuter

  • Nej, inget material behövs

  • En dator, ipad eller mobil per elev

Så här föreslår vi att du genomför övningen.

Samtliga elever scannar koden och svarar på påståendena. När övningen är klar får de svaret på vilken superkraft som är varje elevs främsta.

Väldigt många klasser, sätter upp elevernas superkrafter i klassrummet. Så det blir någon form av Superkraftinventering, som de hela tiden påminns om.

DINA SUPERKRAFTER

Eleverna får svara på påståenden som kommer upp gällande agerande. Utifrån sina svar, får eleverna reda på vilken av de olika superkrafterna som är dennes främsta egenskap.
Syfte med övningen: Förstå sina styrkor och hur man vill agera i olika situationer.

VAD BEHÖVS FÖR DENNA ÖVNING

  • Förberedelsetid 5 minuter

  • Nej, inget material behövs

  • En dator, ipad eller mobil per elev

Så här föreslår vi att du genomför övningen.

Samtliga elever scannar koden och svarar på påståendena. När övningen är klar får de svaret på vilken superkraft som är varje elevs främsta.

Väldigt många klasser, sätter upp elevernas superkrafter i klassrummet. Så det blir någon form av Superkraftinventering, som de hela tiden påminns om.

  • TAR CA 20 MINUTER ATT GENOMFÖRA

  • GÖRS individuellt

  • Handlar om om Empati, Lösningar

  • Nej, inget material behövs FÖR ATT GÖRA ÖVNINGEN

  • Sammanställ era resultat för att se hur många olika superkrafter ni hade