1. Hรคr ska man presentera sig sjรคlv med hjรคlp av siffror/nummer.
Lรคraren kan bรถrja och pรฅ det sรคttet ge eleverna inspiration.
2. Skriv siffror pรฅ tavlan och eleverna fรฅr gissa vad de stรฅr fรถr Tex det hรคr รคr jag: 2, 12,1979,18, 41
mitt lyckonummer รคr 2, jag fyller รฅr 12 feb fรถdd 1979 har en dotter som รคr 18 รฅr och 41 รคr min skostorlek.
3. Nu fรฅr eleverna sjรคlva gรถra en egen presentation av siffror/nummer och klassen fรฅr gissa.
4. Ett roligt sรคtt att lรคra kรคnna varandra pรฅ
Alla hinner fรถrmodligen inte redovisa pรฅ en lektion utan viktigare att den som presenterar sig fรฅr tiden att kรคnna sig sedd och viktig.
Man kan dรฅ gรถra presentationer dรฅ och dรฅ.
1. Hรคr ska man presentera sig sjรคlv med hjรคlp av siffror/nummer.
Lรคraren kan bรถrja och pรฅ det sรคttet ge eleverna inspiration.
2. Skriv siffror pรฅ tavlan och eleverna fรฅr gissa vad de stรฅr fรถr Tex det hรคr รคr jag: 2, 12,1979,18, 41
mitt lyckonummer รคr 2, jag fyller รฅr 12 feb fรถdd 1979 har en dotter som รคr 18 รฅr och 41 รคr min skostorlek.
3. Nu fรฅr eleverna sjรคlva gรถra en egen presentation av siffror/nummer och klassen fรฅr gissa.
4. Ett roligt sรคtt att lรคra kรคnna varandra pรฅ
Alla hinner fรถrmodligen inte redovisa pรฅ en lektion utan viktigare att den som presenterar sig fรฅr tiden att kรคnna sig sedd och viktig.
Man kan dรฅ gรถra presentationer dรฅ och dรฅ.