GET MY NUMBER

Att pรฅ ett roligt sรคtt lรคra kรคnna varandra, dรคr siffror symboliserar saker om mig.
Syfte med รถvningen: Att lรคra kรคnna varandra vilket รถkar sammanhรฅllningen i gruppen.
Mathematics background made with solid numbers - Closeup view

VAD BEHร–VS Fร–R DENNA ร–VNING

  • Fรถrberedelsetid 5 minuter

  • penna, papper

  • Ingen teknik behรถvs

Sรฅ hรคr fรถreslรฅr vi att du genomfรถr รถvningen.

1. Hรคr ska man presentera sig sjรคlv med hjรคlp av siffror/nummer.
Lรคraren kan bรถrja och pรฅ det sรคttet ge eleverna inspiration.

2. Skriv siffror pรฅ tavlan och eleverna fรฅr gissa vad de stรฅr fรถr Tex det hรคr รคr jag: 2, 12,1979,18, 41
mitt lyckonummer รคr 2, jag fyller รฅr 12 feb fรถdd 1979 har en dotter som รคr 18 รฅr och 41 รคr min skostorlek.

3. Nu fรฅr eleverna sjรคlva gรถra en egen presentation av siffror/nummer och klassen fรฅr gissa.

4. Ett roligt sรคtt att lรคra kรคnna varandra pรฅ

Alla hinner fรถrmodligen inte redovisa pรฅ en lektion utan viktigare att den som presenterar sig fรฅr tiden att kรคnna sig sedd och viktig.
Man kan dรฅ gรถra presentationer dรฅ och dรฅ.

GET MY NUMBER

Att pรฅ ett roligt sรคtt lรคra kรคnna varandra, dรคr siffror symboliserar saker om mig.
Syfte med รถvningen: Att lรคra kรคnna varandra vilket รถkar sammanhรฅllningen i gruppen.
Mathematics background made with solid numbers - Closeup view

VAD BEHร–VS Fร–R DENNA ร–VNING

  • Fรถrberedelsetid 5 minuter

  • penna, papper

  • Ingen teknik behรถvs

Sรฅ hรคr fรถreslรฅr vi att du genomfรถr รถvningen.

1. Hรคr ska man presentera sig sjรคlv med hjรคlp av siffror/nummer.
Lรคraren kan bรถrja och pรฅ det sรคttet ge eleverna inspiration.

2. Skriv siffror pรฅ tavlan och eleverna fรฅr gissa vad de stรฅr fรถr Tex det hรคr รคr jag: 2, 12,1979,18, 41
mitt lyckonummer รคr 2, jag fyller รฅr 12 feb fรถdd 1979 har en dotter som รคr 18 รฅr och 41 รคr min skostorlek.

3. Nu fรฅr eleverna sjรคlva gรถra en egen presentation av siffror/nummer och klassen fรฅr gissa.

4. Ett roligt sรคtt att lรคra kรคnna varandra pรฅ

Alla hinner fรถrmodligen inte redovisa pรฅ en lektion utan viktigare att den som presenterar sig fรฅr tiden att kรคnna sig sedd och viktig.
Man kan dรฅ gรถra presentationer dรฅ och dรฅ.

  • TAR CA 30 MINUTER ATT GENOMFร–RA

  • Gร–RS individuellt, med hela klassen

  • Handlar om om Vรคnskap, Fรถrdomar

  • penna, papper Fร–R ATT Gร–RA ร–VNINGEN

  • Lรคra sig mer om vuxna pรฅ skolan och klasskompisar fรถr att stรคrka relationer och gemenskapen.