Egna erfarenheter

Frågetecken_Rityta 1 kopia
Att eleverna får tillfälle att dela erfarenheter som ofta dyker upp när man jobbar med KKM.

Känsloplåster

KÄNSLOPLÅSTERbild-04
Känslor och olika behov

SÅ GÖR VI (KLASSREGLER)

känslokorten-21
Tillsammans ska klassen komma fram till klass regler.

PORTALEN

Futuristic blue and red glowing neon round portal. Sci fi metal construction.
Under produktion – Denna filmövning handlar om att eleverna får visa att man kan ha olika roller.

SPEED DEJT

speeddejt-02
Som Speed Dejting, som handlar om självreflektion och att lära känna sina klasskompisar.

WALK AND TALK

Two happy smiling talking girls teenagers students walking together, back view, young women with backpack, sunny day in the park background
Att samtala om ett ämne/begrepp exempel som sedan redovisas för klassen under en promenad

Blomman

Experience the magic of nightblooming flowers as they come alive in a luminous explosion of color.
Öva på att se och förstå sina och andras behov.

TA STÄLLNING

Takeastand_Rityta 1
Ta ställning i olika frågor

BALLONG HAVET

Different color balloons on the floor . Flat lay of colorful balloons . holiday, children's party, a games room, a box filled with small colored balls
Samarbete, gruppstärkande

WALK IN MY SHOES

Close-up of a person's legs in running shoes walking on a wet road lit by street lights during the evening, creating a reflective effect on the pavement.
Reflektera och respektera varandras olikheter

HERO VACCIN

Firefly_3fc0f87b-3198-47a5-9884-deb435203814
Insikt att alla kan påverka och få verktyg att agera, när det händer saker som är fel.

DILEMMA STELLA (VEMS FEL)

Reflektera kring olika perspektiv i olika situationer

BRA KOMPIS RECEPTET

Spices on black background
Eleverna reflektera vilka egenskaper/ingredienser en bra kompis ska ha. Därefter skriver de ner ingredienserna i ett recept.

HERO RYGGSÄCK

Firefly_e640926a-f7ef-41e5-be99-38fc7149e981
Reflektera, analysera vad man tar med för kunskap, erfarenhet och upplevelser från HEROS utbildning.

HERO MATTAN

LOGGOR_KLISTERMÄRKEN20240531_HEROlogga
Uppmärksamma och uppmuntra elever till att agera som en HERO!

SUPPORT MAP

Solidarity.
Synliggöra och sortera vilket och vilka stöd man har i sitt nätverk. Förstå att det är en styrka att be om hjälp.

MITT VAL

DSCF8010
En värderingsövning där eleverna tar ställning till olika problem genom att välja en färg och att visa färgen i pannan.

Komplimangströjan

DSCF8051-2
Viktigt att prata om skillnaden och att uppskatta en egenskap hos andra hellre än materiella ting.