PROBLEMLÖSAREN

Problemlösare-02
En övning där eleverna lär sig hur man löser konflikter genom att se olika videoklipp som de skall kunna reda ut.

FÖRTEST

Frågetecken_Rityta 1 kopia
Detta är ett test innan utbildningen för att se klassens kunskaper innan och efter BE THE HERO.

TILLBAKA I TIDEN

Infinity time. Golden old fashion clock with numerals Abstract time spiral effect. Digital generated An image of a nice spiral watch on a dark background. The concept of time.
Att gå tillbaka i tiden och se tillbaka hur mycket man växt som människa.

Blomman

Experience the magic of nightblooming flowers as they come alive in a luminous explosion of color.
Denna övning syftar till att öva på att identifiera och förstå både sina egna och andras behov. Den hjälper eleverna att inse betydelsen av en god miljö för att främja välmående och personlig utveckling.

VET DU HUR DET KÄNNS

cryingJPS02
Få höra andras historia, erfarenheter och upplevelser.

TA STÄLLNING

Takeastand_Rityta 1
Ta ställning i olika frågor

WALK IN MY SHOES

Close-up of a person's legs in running shoes walking on a wet road lit by street lights during the evening, creating a reflective effect on the pavement.
Reflektera och respektera varandras olikheter

HERO RYGGSÄCK

Firefly_e640926a-f7ef-41e5-be99-38fc7149e981
Reflektera, analysera vad man tar med för kunskap, erfarenhet och upplevelser från HEROS utbildning.

OPERATION RYKTET

betheherokortenv3_Rityta 1 kopia 18
Övningen är lik viskleken men mer verklig. Eleverna får lyssna på ett rykte och berätta det vidare istället för att viska.

HERO TIPSPROMENAD

DSC00698
Det är frågor som eleverna har arbetat med i  BE THE HERO´s grundutbildning, som ger en bra repetition.

Operation Sara

DSCF8501
Detta är en filmövning som visar hur ett rykte snabbt kan sprida sig och göra livet svårt för en person.

Komplimangströjan

DSCF8051-2
Viktigt att prata om skillnaden och att uppskatta en egenskap hos andra hellre än materiella ting.

HERO KÄNSLOÖVNING

e680511993fbd24b5e922c0fb4b377b2
Detta är en interaktiv övning där eleverna ser i realtid vad andra tycker och diskussioner kring detta.