PROBLEMLÖSAREN

Problemlösare-02
En övning där eleverna lär sig hur man löser konflikter genom att se olika videoklipp som de skall kunna reda ut.

MITT VAL VIDEO

MITTVALCARDS_Rityta 1
Olika påstående presenteras. Eleverna gör ett val hur de vill agera genom att visa färgen på Mitt val-kortet och där de får förklara sitt val.

TILLBAKA I TIDEN

Infinity time. Golden old fashion clock with numerals Abstract time spiral effect. Digital generated An image of a nice spiral watch on a dark background. The concept of time.
Att gå tillbaka i tiden och se tillbaka hur mycket man växt som människa.

SPEED DEJT

speeddejt-02
Som Speed Dejting, som handlar om självreflektion och att lära känna sina klasskompisar.

WALK AND TALK

Two happy smiling talking girls teenagers students walking together, back view, young women with backpack, sunny day in the park background
Att samtala om ett ämne/begrepp exempel som sedan redovisas för klassen under en promenad

GET MY NUMBER

Mathematics background made with solid numbers - Closeup view
Att på ett roligt sätt lära känna varandra, där siffror symboliserar saker om mig.

Blomman

Experience the magic of nightblooming flowers as they come alive in a luminous explosion of color.
Öva på att se och förstå sina och andras behov.

VET DU HUR DET KÄNNS

cryingJPS02
Få höra andras historia, erfarenheter och upplevelser.

MEMORY LOSS

paper note wall for idea or wording to another
Se hur andra uppfattar en. Stämmer det in med min egen självbild?

SWIPE RIGHT

herologga_Rityta 1 kopia 5
Reflektion av vilka typer av kompisar man vill ha i sitt liv

VAD TYCKER DU, VAD TYCKER JAG?

Thoughtful mother and daughter with pensive look keep hands on chin blue background, imagination.
Se att man tycker i bland lika och andra gånger olika

WALK IN MY SHOES

Close-up of a person's legs in running shoes walking on a wet road lit by street lights during the evening, creating a reflective effect on the pavement.
Reflektera och respektera varandras olikheter

DINA SUPERKRAFTER

känslokorten-18
Eleverna svarar på påståenden gällande agerande. Utifrån sina svar får eleverna reda på vilken superkrafter som är dennes främsta egenskap.